Umiejętność czytania to nasz największy przywilej. To dzięki tej sztuce możemy przenosić się do magicznego świata fantazji. Uczniowie każdego dnia w szkole odkrywają nowe teksty literackie, które rozbudzają ich wyobraźnię, nowe słowa, która wzbogacają ich język oraz nowe światy, które pobudzają ich kreatywność.
Uczniowie klasy V mieli okazję przenieść się do magicznego świata Narnii. Po
przeczytaniu lektury i omówieniu jej na lekcji mieli za zadanie wykonanie projektu. Do wyboru otrzymali kilka zadań. Mogli stworzyć posiadłość profesora, zaprojektować karty postaci przeznaczone do gier typu „karcianki” oraz narysować i zaplanować grę planszową.
Największą popularnością cieszyły się gry planszowe, ale i 3 osoby pokusiły się o stworzenie kart postaci, a jedna osoba stworzyła świetny projekt domu profesora, w którym rodzeństwo znalazło schronienie.
Takie projekty motywują dzieci do kreatywnego myślenia, rozwijają zdolności motoryczne oraz zmuszają do logicznego myślenia. Nie jedna osoba prezentując swoją grę przyznała, że skonstruowanie zasad gry, pytań oraz zadań dla graczy nie było łatwym zadaniem.
Uczniowie z przyjemnością przetestowali gry stworzone przez kolegów i koleżanki. Czas na lekcji upłynął nam w radosnej atmosferze, pełnej śmiechu i wymiany doświadczeń. Dodatkowym atutem gry była powtórka z lektury gdyż by przejść kolejne kafelki gry należało udzielać prawidłowych odpowiedzi na pytania, a te nie zawsze były takie oczywiste.
Klasa V wykonała zadanie świetnie. Wielkie brawa dla nich za pomysłowość, wkład pracy i zaangażowanie.