Innowacje

2024/2025

1. „Zdrowe życie i pierwsza pomoc” – W bieżącym roku szkolnym, w klasach szczebla propedeutycznego, realizujemy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zdrowe życie i pierwsza pomoc”, jako innowację pedagogiczną, która jest zgodna z kierunkami polityki oświatowej.
Nauczyciel realizujący innowację – mgr Marcelina Ziętek

2023/2024

1. „Gdzie się nie obejrzysz tam jestem ja – matematyka” – Projekt mPotęga realizowany przy wsparciu Fundacji mBanku
Nauczyciel realizujący innowację – mgr Sabina Misiarz

2. “Gry językowe jako narzędzie do kształcenia kompetencji językowych”Innowacja pedagogiczna w klasie 3
Głównym założeniem innowacji jest wzbogacanie oferty programowej szkoły oraz skuteczne promowanie wiedzy z języka angielskiego i poprawianie kompetencji językowych wśród uczniów. W tym celu idealnym narzędziem ułatwiającym
i uatrakcyjniającym proces nauczania będą gry językowe, które z jednej strony powinny wzbudzić ciekawość uczniów, a z drugiej ułatwić retencję nabytej wiedzy. Obecne pokolenie uczniów przyzwyczajone jest do korzystania z technologii w życiu codziennym, więc taka forma powinna być dla nich znajoma i przystępna.
Cele ogólne:
– Budzenie zaciekawienia językiem angielskim poprzez użycie gier językowych.
– Stworzenie uczniom warunków do praktycznego wykorzystania języka.
– Poprawienie komunikacji językowej.
– Promowanie wykorzystania technologii komputerowej w nauce języka.
– Utrwalenie słownictwa poznanego na lekcjach języka angielskiego oraz wzbogacenie go.
Cele szczegółowe:
– Uczeń potrafi uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących omawianych zagadnień.
– Uczeń rozumie proste polecenia, pytania, stwierdzenia kierowane do niego
w języku angielskim.
– Uczeń aktywnie i chętnie uczestniczy w zabawach językowych.
– Uczeń potrafi poprawnie wymawiać wyrazy.
– Uczeń potrafi w paru zdaniach udzielić krótkiej wypowiedzi na dany temat.
– Uczeń próbuje wykorzystywać nowe formy i struktury gramatyczne.
– Uczeń potrafi znaleźć niezbędne informacje korzystając z Internetu.
Ewaluacja programu:
Ewaluacja programu będzie odbywać się na bieżąco przez obserwację postępów uczniów na zajęciach oraz pod koniec roku szkolnego poprzez porównanie ich wyników z testów z ocenami, które uzyskiwali przed wprowadzeniem innowacji.
Na podstawie obserwacji postępów dzieci na zajęciach dokonam ogólnej oceny rozwoju dzieci w obszarze kompetencji językowych.
Analiza wyników ewaluacji stanie się podstawą do modyfikacji form i metod pracy
z dziećmi w przyszłych latach szkolnych.
Nauczyciel realizujący innowację – mgr Michał Dąbrowski

2022/2023

“Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej” – Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale by również odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną.
C
elem programu jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.
Program składa się z 10 części tematycznych, które koncentrują się na kształtowaniu pozytywnych postaw i zachowań, poprzez rozwijanie odporności psychicznej oraz optymistycznego podejścia do życia.
Nauczyciel realizujący innowację – mgr Katarzyna Karska

2021/2022

“Lekturki spod chmurki”Trzyletnia innowacja pedagogiczna trwająca do roku szkolnego 2023/2024
Nauczyciel realizujący innowację – mgr Aleksandra Frońska

Przewiń do góry
ZADZWOŃ DO NAS